Feestdagen! - Reisverslag uit Flushing, Verenigde Staten van Tess brouwer - WaarBenJij.nu Feestdagen! - Reisverslag uit Flushing, Verenigde Staten van Tess brouwer - WaarBenJij.nu

Feestdagen!

Blijf op de hoogte en volg Tess

02 Januari 2014 | Verenigde Staten, Flushing

Hay allemaal,

Aweer meer dan een maand geleden dat ik iets heb geschreven, er was onwijs veel te doen afgelopen weken en had er gewoon geen tijd voor. Het is mijn 4e maand nu en voor me gevoel vliegt de tijd!

Eind november was het Thanksgiving. Een belangrijke feestdag hier en iets dat wij ook niet vieren in nederland. Bij ons kwamen de opa's en oma's langs. Eigenlijk is het niets meer dan denken aan iets waar je dankbaar voor bent, en eten.. heel veel eten!! De grote gebraden kalkoen staat voor je op tafel met allerlij andere dingen er omheen. Van al dat eten, eet je dan nog de hele week.. en dan hoef je voorlopig geen kalkoen meer te zien!

Nu was het nog 3 weken voor Christmas break. Die weken vlogen voorbij, met heel veel kerstvieringen, deur versiering wedstrijden en de Colage Concert. Dat is een concert van school uit, waar alle choirs, marching bands en orchestra's samen en appart optreden met het thema kerst. Mijn broer en zus waren bijden in de Colage concert en gingen we dus een paar keer naar het concert, wat na de 2e keer trouwens onwijs boring word.

In de laatste week van school, ben ik samen met clara naar de soulvation army geweest. Daar kunnen arme mensen kerstkado's en kleding komen ophalen voor hun familie. We moesten de hele dag daar vrijwilligers werk doen. Personal shoppers werden we genoemd, we moesten de gezinnen helpen om kado's uit te zoeken. Toen ik zag wat ze uit mochten kiezen en hoe weinig.. Dat liet me toch wel even beseffen hoe blij ik ben met de dingen die ik krijg!

Ondertussen is het Christmas break en is kerst hier alweer achter de rug, ze hebben hier maar 1 dag kerst!

In het eerste weekend van Christmas break kwam een vriendin langs die ook uit nederland komt, die woont ongeveer 40 minuten van mij vandaan. We zagen elkaar 4 maanden geleden voor het laatst, toen we samen het vliegtuig uit stapten. Dus het was onwijs leuk om elkaar weer te zien, en weer een beetje nederlandse nuchterheid in huis te hebben! Maandag zijn we met de hele familie naar de mall geweest om onze kerst inkopen helemaal af te ronden. Kerst is hier onwijs groot! En onder de kerstboom lag het ook vol met kado's. Dinsdag kwam de hele familie langs om kerst avond te vieren. Hun hebben echt een grote familie, en het was super druk, dus ik was blij toen ze weer weg waren, maar het was wel gezellig!

Ook is er tijdens de break heel veel sneeuw en super koud. Onze tuin word dan omgetovert tot een slee paradijs en komen ook heel veel mensen langs om te sleen. Daarna lekker opwarmen met een warme chocoladenmelk.

1kerst dag was het dan eindelijk zo ver om alle kadotjes open te maken die er al meer dan 2 weken lagen. Ik heb super veel van ze gekregen, en het voelde dan ook echt kerst. Maar het was ook de tijd dat de heimwee weer kwam. Ook al kreeg ik veel en zijn ze onwijs lief voor me, miste ik toch wel mijn familie. En aangezien de elektriciteit ook uitgevallen was door de kou en sneeuw kon ik ook geen contact met ze opnemen. Maar daar kwam ik natuurlijk wel weer over heen, met een Big Hug van mijn Hostmom.

Dan, New Years Eve. Een avond om het jaar 2013 af te sluiten. Het jaar waarin ik veel leuke dingen heb gedaan en mijn avontuur in Amerika ben begonnen. Dat moest natuurlijk wel even goed afgesloten worden en dat heb ik ook gedaan. Een dutch Newyears eve, met 2 vriendinnnen uit nederland die ook in amerika zitten. We waren met zijn 3en bij Merlisse der oude gast familie, die is namelijk ook nederlands. Het was onwijs leuk, eindelijk weer echte kaas, avond eten met z'n alle aan de tafel en natuurlijk niet te vergeten een borreltje en champi om 12 uur. Goede afsluiting van het jaar!
De vakantie is bijna voorbij en gaan we weer terug naar school, 2e Semester gaat van start!

Ik zal proberen volgende keer mijn verslag wat sneller te schrijven,
Dikke kus Tess

  • 02 Januari 2014 - 07:37

    Gerie:

    Weer leuk om te lezen hoe het met je gaat in the States.
    Super avontuur en zien hoe o.a. de kerst gevierd kan worden.
    Jij bent ook vast in de kerk geweest, Berry natuurlijk ook.
    Het zijn allemaal dingen die je mee gemaakt moet hebben.
    Mooie ervaring.
    Op naar je 2e semester geniet ervan, want voor je het weet zit je weer in Nederland.
    Kus Gerie

  • 02 Januari 2014 - 12:59

    Pauline:

    Hè tess wat een leuk verhaal en de allerbeste wensen van ons de Huigslootje s uit t sneeuw loze Nederland xxp

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Flushing

Amerika!

High School year

Recente Reisverslagen:

12 Juni 2014

Last one!!

15 April 2014

Afgelope Maanden!

23 Februari 2014

New Semester.

02 Januari 2014

Feestdagen!

16 November 2013

3e maand alweer..
Tess

Actief sinds 04 Juni 2013
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 7418

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2013 - 10 Juli 2014

Amerika!

Landen bezocht: